Tipografia komunikazio grafikoko elementurik garrantzitsuenetakotzat jotzen da proiektu bat diseinatzerakoan; izan ere, iturri mota aukeratzeak lanaren garrantzia berretsi lezake, edo hondatu, behar bezala erabiltzen ez bada. Horregatik, ideia ondoen irudikatzen duen letra mota eta helarazi nahi den mezua aurkitzeak duen garrantzia funtsezkoa da, media edozein dela ere.

Diseinatzaile grafiko batek, adibidez, logotipo bat eraikitzen duenean, arretaz aukeratu behar du markaren izenari bizia emango dion tipografia, iturri bakoitzak aurrez definitutako nortasun- eta esanahi-konnotazioak baititu bere diseinuan. Logoa eraikitzeko aukera on batek emaitza positiboa emango du beti, eta bere zeregin bakarra lortuko du: marka gisa gainditzea.

Iturri egoki baten ondorioz, gainerakoek marka bat identifikatzeko eta lehiatik bereizteko balio jakin batzuk bereiz ditzakete.

Tipografia ondo lantzea ez da ematen duen bezain erraza. Tipografiak letraren formaren, osagaien, familien, ezaugarrien eta abarren arabera sailkatzeko aurretiazko ezagutza behar da. Hala ere, hasita badaude, oinarrizko aholku hauek lagungarri izan daitezke zuretzat.

Tipografia egokia aukeratzeko orduan, kontuan izan behar dugu irakurgarria eta argia dela. Eta, batez ere, ondo irakur dadila, edozein neurritan erakusten dela ere. Normalean, zenbat eta errazagoa izan, orduan eta errazagoa izango da irakurtzea. Bestela, irakurleak aparteko ahalegina egin beharko du, eta ziurrenik irakurtzeari utziko dio, horrek dakarren deserosotasunagatik.

Lehen aipatu dugun bezala, kontuan hartu behar da aukeratutako tipografia zein testuingurutan dagoen eta zer transmitituko duen. Harmonia egokia mantendu daiteke proiektu oso baterako tipografia bera erabiliz, edo konposizioa aberastu dezakegu kontrastearen oinarrizko araua aplikatuz. Helburua da eduki batzuk besteak baino gehiago nabarmentzea, emaitza dinamikoa lortzeko. Horrela, irakurleari hainbat puntu interesgarri fokalizatzen eta bereizten lagunduko diogu. Aurrerago azalduko dizugu non aurki dezakezun inspirazioa behar bezala konbinatzeko, kontua ez baita tipografiak zoroari nahastea.

Gaur egun eskura dauden tipografien kopurua izugarria da. Moda eta diseinuaren gustua etengabe aldatzen dira. Diseinu grafikoan hasi eta zein aukeratu zaila egiten bazaizu, webgune hauetakoren batean gida zaitezke joerarekin egunean egoteko. Gehien saltzen diren iturrien atalek bidea erakuts diezazukete, ezagunenak zer diren jakiteko.

Deskargatzeko prest dauden doako tipografiak lortzeko, bi aukera proposatzen dizkizugu: lehenengoa, FontSquirrel, doako iturrien merkatuan erreferentzia izaten jarraitzen baitu; bigarrena, Google Fonts, doako iturrien katalogo bikaina baitu, baita erabilera komertzialekoa ere. Gainera, katalogo horren bidez, tipografiak une horretan bertan dagoen joera-ordenaren arabera iragazi ahal izango dituzu (trending now), ezagunenetatik, berrienetatik edo izenetik.

Gehien gustatzen zaizkigun eta Google Fontsen eskuragarri dauden doako tipografietako batzuk azalduko dizkizugu, online zein offline proiektuetan erabiltzeko, baina, jakina, askoz gehiago daude: Alegreya, Amaranth, Bitter, Gentium, Lato, Libre Baskerville, Merriweather, Raleway, Roboto, Rubik, Signika, Titillium.

Beste webgune interesgarri batzuk, non inspirazioa aurkituko duzun, batez ere zure diseinu-beharren arabera iturrien zatiak konbinatzeko orduan. Tresna tipografiko horietakoren batek lagun diezazuke zure proiektu sortzaileetan hasierako tipografiarako bikote ezin hobea aukeratzen.

Espero dugu artikulu honek tipografien munduan orientatzen lagundu izana. Zure proiektuan zein erabili beharko zenukeen zalantzarik baduzu, gure diseinu grafikoko zerbitzuarekin harremanetan jar zaitezke.