Inbentarioa kudeatzea funtsezko prozesua da edozein erakunde garatzeko. Stockaren kontrol zorrotz batek aukera ematen digu biltegiratutako produktuak identifikatu eta kontabilizatzeko, egiaztapenak egiteko eta egon daitezkeen galerak detektatzeko, izakinei balio bat esleitu ahal izateko; hori funtsezkoa da emaitzen kontua kalkulatzeko, eta beharrezkoa balantzerako.

Inbentarioaren kudeaketa

Inbentarioa SAP Business One-n kudeatzeko, funtsezko hiru gai hartu behar ditugu kontuan:

  • Inbentario-sistemak
  • Balorazio-metodoak
  • Inbentario-txostenak

Stock-aren kudeaketari modu egokian ekiteko, multzo horietako bakoitzean sakonduko dugu hiru artikulutan. Lehen artikulu honetan, programak eskaintzen dizkigun inbentario-sistemak eta horien ondorioak aztertuko ditugu.

Bi kontrol-sistema nagusi daude: aldizkako inbentario-sistema eta inbentario-sistema iraunkorra edo betikoa. Bi sistema horiek gure erakundeko izakinak kontrolatzeko balio dute, baina alde nabarmenak erakusten dituzte, eta horiek kontuan hartu behar ditugu aukera bat edo bestea aukeratzeko orduan:

Aldizkako inbentarioa: sistema honekin, kontrola eskuz egiten da izakinen aldizkako zenbaketa fisiko baten bidez (astekoa, hilekoa, urtekoa…), eta ekitaldia ixtean egin behar da, gutxienez.

Inbentario iraunkorra: sistema honen pean, stock-posizioen eragiketa bakoitza inbentarioarekin lotutako handizkako kontuetan ere islatzen da. Hau da, sisteman salgaien sarrera edo irteera bat egiten dugun bakoitzean, izakinen aldakuntza-idazpen bat sortzen da automatikoki mugimendu hori erregistratzeko, eta, horri esker, stockari eta haren balioari buruzko informazio eguneratua eskura dago.

Inbentario iraunkorreko sistema

Ikus dezakegunez, inbentario iraunkorra da sistemarik osoena; izan ere, mugimenduak etengabe erregistratzen dira, eta, horrela, existentzia teorikoak ezagutu eta aktibo horri uneoro balio bat eman diezaiokegu.

Aldi berean, aldian-aldian zenbaketa fisiko bat egiteko kostuak minimizatzen ditugu, eta horrek jarduera horretan baliabideak inbertitzera eta biltegiak ixtera behartzen gaitu zenbaketa egiten den bitartean. Hala eta guztiz ere, inbentario iraunkorra erabiltzeak ez du enpresa salbuesten aldian-aldian zenbaketa fisikoak egin beharretik, narriadurak, galerak, zaharkitzeak eta abarrek eragindako aldeak egiaztatu eta doitzeko.

SAP Business One-k gure stocka inbentario iraunkorraren bidez kudeatzeko aukera eskaintzen digu. Aukera hori honako modulu honetan konfigura dezakegu: kudeaketa > Sistemaren hasiera > Enpresaren xehetasunak > Oinarrizko hastapena. Salgaien lehen sarrera- edo irteera-eragiketa kontabilizatu ondoren, aukera hori desaktibatu egiten da eta ezin da irauli.

Parametrizazio-puntu honetan lehenetsitako balorazio-metodoa aukeratu behar dugu, eta horren bidez gure inbentario iraunkorrari balio bat esleituko diogu sisteman alta ematen dugun artikulu-multzo berrietan.

Hori oso garrantzitsua da, izakinak data desberdinetan eskuratzen baitira, eta, kasu askotan, prezio desberdinekin; horregatik, metodo bat erabili behar dugu erositako salgaiak baloratzeko orduan kostua ahalik eta modu errealenean eta homogeneoenean zehazteko.

Hainbat balorazio-metodo daude gure izakinak tasatzeko. Oso garrantzitsua da horiek ezagutzea eta gure erakundearen interesetara egokitzen den bat aukeratzea, kontabilitate eta zerga mailan ondorio desberdinak baitituzte.

Hurrengo argitalpenak

Zehatz-mehatz azalduko ditugu SAP Business Onen dauden balorazio-metodoak eta horietako bakoitzaren inplikazioak, baita tresnak gure inbentarioa hurrengo artikuluetan kontrolatzeko gure esku jartzen dituen txostenak ere.

Artikulu hau interesgarria izan zaizulakoan gaude- Zure galderak iruzkinetan utz ditzakezu. Gogoratu SAP BusinessOne zure ETEko ERP gisa ezartzeko interesa baduzu, gure adituen sailarekin harremanetan jar zaitezkeela.