Oso litekeena da zure web orria CMS batekin eraikita egotea, edo eduki-kudeatzaile batekin, eta pixka bat gehiago atonduta, ia ziurrenik WordPressekin sortuko da (ez alferrik web guztien % 32 teknologia horrekin eginak daude). Eta ziur interesa duzula bisiten estatistikak, trafiko-iturriak, eduki bisitatuenak eta abar ikusteko. Beraz, Google Analytics WordPress-en nola konfiguratu jakin nahiko duzu. Onena da informazio hori lortzea guztiz doan dela, baldin eta Google Analytics tresnarekin Googleko kontu bat baduzu.
Ongi, honaino ez dugu ezer aurkitu dagoeneko ezagutuko ez zenuenik. Baina, badakizu nola lotu zure Analytics kontua zure webgunearekin datuak jasotzeko? Galdera honi erantzutea ez da zaila WordPressek nola funtzionatzen duen pixka bat ezagutzen baduzu, eta batez ere ezagutzen baduzu posible dela plugin-inak instalatzea, gaur egun zure webgunean ia edozein funtzionalitate mota gehitzeko aukera ematen dizutenak.
Horrelako osagarriak erabiltzea egokia izan daiteke egoera askotan, baina programazioari buruzko ezagutzarik ez dagoenean, plugin-in asko instalatzeko joera dago, webgunearen abiadura eta segurtasuna arriskuan jarriz. Azken finean, modu independentean instalatzen diren pakete horiek hirugarrenek garatzen dituzte, eta, beraz, garatzaileak eguneratuta, seguru eta optimizatuta mantentzearen mende gaude. Beraz, onena da praktika hori erreserbatzea gure irismenetik edo ezagutzatik kanpo dagoen programazioa duten funtzionaltasunak gehitzeko soilik.
Laburbilduz, ez dago debekatuta plugin-inak erabiltzea, baina artikulu honetan jorratuko ditugun gauza errazetarako, hobe da osasuna saihestea.
Google Analytics-en konfigurazioa plug-in-ik gabe
Kanpoko pakete bat erabiliz Analytics instalatzeko bidea baztertuta, nola gehi ditzakegu tresna honen estatistikak? Oso erraza, gure webgunean kode-lerro gutxi batzuk gehituz, baldin eta sarbidea baduzu. Ez zenuke kodea ukitzeko beldurrik izan behar hori egiteko orduan gomendio logikoei jarraitzen badiezu: egin beti aldatu behar duzun artxiboaren segurtasun-kopia bat, aldatutakoan akatsen bat izanez gero leheneratu ahal izateko.
Google Analytics kodea eskuratu
Puntu honetara iritsita, lehenik eta behin txertatu behar dugun kodea lortu behar dugu. Programazioaz ez da ezer jakin behar, eta ez da ezer asmatu behar. Google Analyticsek ematen dizu, kopiatu eta dagokion lekuan itsatsi besterik egin ez dezazun.
- Saioa Google Analyitcs-en hasiko dugu (edo bestela, kontu bat sortuko dugu).
- Beheko aldean ezkerretara dagoen kontuaren konfigurazio-panelera sartuko gara, engranaje formarekin:
- “Sortu kontua” aukera aukeratu, eta ondoren adieraziko dizkigun urratsak jarraituko ditugu: webgunearen izena aukeratu (erreferentzia egiten dizun webgunearekin erlazionatu ahal izateko), webgunearen domeinua txertatu (kontu handiz ibili https, http, www edo gainerako aldaketak behar bezala ez jartzearekin), gunearen kategoria (estatistika konparatiboetarako) eta ordu-eremua (oso garrantzitsua da datuak orduka behar bezala lortzeko).
- Urrats hori gainditu ondoren, webgunean txertatu behar dugun kodea lortu behar dugu. Horretarako, lehen joan garen engranaje-ikono berera joango gara, eta “jarraipen-informazioa” atalera joango gara.
Behin hor zaudela, Analytics kontu horri lotutako IDa ikusi ahal izango duzu letra batzuetan, oso erabilgarria baita tresna honekin lotzen diren beste funtzionaltasun batzuetarako, baina orain interesatzen zaizuna web orri globalaren etiketan (gtag.js) agertzen den kodea da. Kopiatu kode hori, osorik, arbelean ikusten duzun bezala, gero itsasteko.
Non itsatsi Google Analytics kodea WordPress-en?
Artikulu honetan CSM WordPressekiko lotura aztertzen ari garen arren, esan dezakegu kode hori edozein webgunetan erabiltzeko baliagarria dela, HTMLren HEAD atalean soilik itsatsi behar baita. WordPress zentratuz, oro har kode hau txertatzeko hiru modu izango genituzke.
1. Google Analytics-en kodea txertatu, gaia integratzeko aukera erabiliz
Gai guztiek ez dute, baina askok, batez ere ordainpekoak eta aitortuak badira, Integrazioen atal bat izaten dute gaiaren beraren aukeren barruan, eta bertan editatu dezakezu gaiaren HEAD eta/edo BODY. Hori egiteko modurik errazena da, baina kontuz ibili beharko duzu CHILD (edo seme-alaba) gai bat erabiltzeko, konfigurazio horiek gal ez ditzazun gai bat eguneratzen duzunean. Sartu kodea Analytics tresnak HEAD atalean ematen dizun bezala, eta gorde aldaketak. Zerbait gaizki joan bada, sartu duzuna ezabatu eta hasierako egoerara itzuliko da.
2. WordPress argitaletxearen bidez kodea txertatzea
Zure web garatzaileak aukera hori desgaitu ez badizu (ohikoa da programazio-ezagutzarik ez duten bezeroek webgunea hondatu dezakeen kodeko zerbait ez ukitzea), WordPress-en menu nagusian (administrazio-panelaren ezkerraldean) Editor aukera eduki beharko zenuke, «Itxura» -ren barruan. Hemen eskuineko aldean aldatu beharreko dokumentuen zerrenda aurkituko duzu. Interesatzen zaiguna HEADER.PHP da. Fitxategi hori aurkitzen ez baduzu, litekeena da seme edo alabaren gai bat edo CHILD erabiltzen ari direlako izatea. Kasu horretan, jatorrizko gaiaren HEADER.PHP artxiboa bilatu eta itsatsi beharko duzu, eta zure egungo gaian txertatu. Orain, Analytics kodea osorik itsatsi beharko duzu, edozein lekutan < head> eta etiketen artean, ahal dela hasieran edo amaieran, egon daitezkeen beste kode-zati batzuk ez oztopatzeko. Aldaketak egiten ari zara eta funtzionatu beharko luke. Baina gogoratu, egin kodearen kopia bat ezer aldatu aurretik. Buruhauste asko aurreztuko dituzu ondo sartu ez baduzu.
3. Kodea ftp bidez sartzea
Azkenik, zure WordPress-en ezin izan baduzu aukera horietako bat ere eskuratu, ftp bidez zuzenean HEADER.PHP fitxategian sartzea besterik ez zaizu geratzen. Jakina, webguneko fitxategietarako sarbidea izan behar duzu metodo honen bidez. Hala ez bada, zure enpresak lagundu ahal izango dizu ftp bezero bat konfiguratzen konektatu ahal izateko. Konektatu ondoren, WordPress instalazioko karpeta erroa bilatu beharko duzu. Bertan, WP-CONTENT –> THEMES –> izeneko karpeta bat izan beharko zenuke (GAIAREN IZENA AKTIBOA EDO GAIN EGITEA ZURE GAIAK SEMEA), eta han HEADER.PHP. izeneko fitxategi bat eduki beharko zenuke ezer aldatu baino lehen, ireki ezazu, eta sartu aurreko atalean < adhe> azaldu dugun kodea. Gorde, ziurtatu fitxategi berri hori behar bezala igo dela zerbitzarira, eta itxi.
Nola egiaztatu Google Analyticsek behar bezala funtzionatzen duela?
Instalazio-lana amaituta daukagu. Orain, ondo funtzionatzen duela egiaztatu behar da. Sar zaitez zure webgunean, bai ordenagailutik, bai beste gailu batetik, eta ez itxi leihoa. Ireki Google Analytics-en panela, aukeratu «orrialde nagusia» atala (etxe bat du ikono gisa), eta dena ondo joan bada, hondo urdina duen atalean (Erabiltzaile aktiboak, «Now» edo «denbora errealean») gutxienez erabiltzaile aktibo bat izan beharko zenuke: zure bisita. Hala bada, dena ondo dabil, eta zure Google Anlalytics kontua zure WordPRess webguneko trafiko-datu guztiak biltzen hasiko da.