Webgune bat diseinatzerakoan, funtsezko faktoreetako bat da SEOri edo bilatzaileetako posizionamendu organikoari dagokionez egin ditzakezun oinarrizko ekintzei erantzutea. Ez dugu gehiago sakonduko kontzeptuak zer esan nahi duen.

Baina oinarrizko jarraibide batzuk eman nahi ditugu, Googleri ematen diozun “irudia” hobetzeko. Batez ere, bilaketen emaitzetan posizio altuagoak erakuts diezazkizun. Aldaketa txikiak edo kontuan hartu beharreko alderdiak dira, webgunea erabiltzeko gutxieneko ezagutza duen edonork egin ditzakeenak. Ez zaituzte lehen postura eramango, borroka latz hori da, baina bai nitxo-bilaketetan edo SEO landu ez den webguneekin alderatuta.

Lehenik eta behin, funtsezkoa da pixkanaka joatea. Normala da zure denbora zerbaitetan inbertitzea erabakitzen duzunean emaitzak epe laburrean ikusi nahi izatea, baina SEO motel sukaldatzen den errezeta da. Bai hobekuntzak egiterakoan, bai emaitzak ikusterakoan. Beraz, lasai, eta pazientzia.

Zerekin hasi beharko zenuke?

Pronostiko, paper eta boligrafo guztien kontra. Gako-hitzen azterketa zientzia oso bat da, eta SEO estrategia ororen oinarria da, baina ez dizugu eskatuko ezer oso zehatza egin dezazun. Pentsatu zure bezeroek aurkitu nahi dizkizuten hitz gakoetan. Adibidez, zure negozioa zure hirian antzinako altzariak zaharberritzean oinarritzen bada, “Non zaharberritu antzinako altzariak (eta hemen zure hiria)” bezalako zerbaitekin has zaitezke.

Pentsatu hainbat bilaketa posible, eta hobe long-tail estilokoak badira (esaldi osoak). Hainbat tresna erabil ditzakezu zure eremu geografikoan kontsulta horiekin bat datozen bilaketa nahikorik ba ote dagoen jakiteko. Idatzi zure webguneko hainbat arlo edo zerbitzu barne hartzen dituzten bilaketa batzuk, ez baita gomendagarria webguneko hainbat orrialde bilaketa berera bideratzea. Arreta foku bera duten hainbat puntutan jarri nahi izatea bezala da. Badauzkazu? Orain, pentsatu zure webguneko zein orrialde egokitzen den hobekien bilaketa horiekin.

Egokiena da prozesu hori webgunea eraikitzearekin batera egitea, eta, horrela, SEO plan horren araberako orriak eraikitzen joatea, baina ez da beti posible. A posteriori egin behar bada, egin daiteke. Hautatu bilaketa-terminoetako bati lotutako orrialde-kopuru txiki bat. Saiatu funtsezko orriak izan daitezen, zure negozioaren “erakusleiho” onak izan daitezen. Behin zerrenda hori daukagunean, orri horiek bilaketa horietara bideratuko ditugu.

Orrialdearen izenburua eta estekak:

Oso garrantzitsua da orri horri lotutako terminoa (esaldia edo kontsulta) orrialdearen izenburuan eta estekan (URL) egotea. Baina kontuz, betiere orrialdearen edukiarekiko koherentziaz eta modu naturalean. Googlek gogor zigortzen du “indarrez” hitz gakoak txertatzea. Horrela, ahal den neurrian, egokitu zure orriaren izenburua esaldi horretara, eta berdin estekarekin.

Pentsatzekoa denez, URLek “lagunkoiak” deitzen ditugunak izan behar dute, kode alfanumeriko ulergaitzik ez dutenak. www.tudominio.com/fyth5u9wfkf83 estiloko URL batek ez du inolako ekarpenik egiten SEOn duzun posizioa hobetzeko, baina erabiltzailearentzat ere ez da batere baliagarria. Ez du identifikatzen non dagoen.

Beraz, zure estekek www.tudominio.com/pagina-donde-estás estiloko zerbait izan beharko lukete. Esteken konfigurazioa erraz alda dezakezu CMSes bidez, WordPress moduan, menuko “doikuntzak” aukeratik. Baina kontuz ibili dagoeneko martxan dagoen webgune batean eta formatu desberdinarekin sortutako eta argitaratutako estekak daudenean, 404 akatsak sor ditzakezu. Eta 404 erroreak ez zaizkigu batere gustatzen SEO munduan.

Letra lodiz idatzitako gako-hitzak

Googlek orrialde baten edukian zerbait ezagutzen badu, letra lodiz idatzitako hitzak dira. Termino garrantzitsuenak identifikatzen ditu, guk testu bat idazterakoan egingo genukeen bezala. Beraz, orri bakoitzaren edukia idazten ari zarenean, saia zaitez batez ere testuaren hasieran eta amaieran letra lodiz markatu nahi duzun bilaketa-terminoa agertzen. Baina berriz ere, kontuz. Egin ezazu modu naturalean, ez idatzi makina batentzat. Pertsonentzat idazten ari gara, eta Google horrela tratatu behar da.

Irudiak

Normalena (eta gomendagarriena) orrialdean duzun edukiaren artean irudiren bat egotea da. Orrialderik erakargarriena egiten du beti. Edozein irudi txertatu aurretik, funtsezko alderdi bat da tamainari erreparatzea. Orrialde baten karga-abiadura funtsezkoa da SEO hobetzeko, eta zenbat eta txikiagoa izan, hobe. Beraz, ez igo irudi astunik, PNG formatuan hobeto, eta ahal den neurrian aldez aurretik konprimituta, irudiaren garbitasuna ageriko mailetaraino sakrifikatu gabe. Horrez gain, gogoratu hiru urrats hauek egin behar dituzula zure webgunean irudi bat argitaratu aurretik:

  1. Ostatu hartu aurretik, gogoratu fitxategia helburuko gako-hitzarekin berrizendatu behar dela. Berriz ere, irudiaren edukiarekin koherentea bada.
  2. Webgunean txertatu ondoren, gogoratu ALT atributu bat eman behar diozula, irudian ikusten dena labur-labur deskribatzeko, eta, berriz ere, hobeto, funtsezko bilaketa-terminoarekin bat badator. Etiketa hori kode bidez txertatzen da, baina edozein CMStan zuzenean egin dezakezu irudiaren menutik bertatik. Orriak behar bezala kargatzen ez badu, irudi horrek zuen edukiari buruzko pista bat izateko balio du. Eta, azken finean, bilatzaileek ez dituzte irudiak “ikusten”, testua baino ez dute irakurtzen; beraz, hori adierazten ez badiogu, zuriune bat bezalakoa da berarentzat.
  3. Azkenik, baina ez garrantzi gutxiagokoa, badirudi Google irudietan txertatutako testuak ezagutzen hasi dela, eta, beraz, goiburu estiloko irudia bada, testua irudian txertatzen du.

Google-ren snippet

Zure webguneko SEO hobetzeko azken aholku bat da Googleren Snippetak ematen duen informazioa xehetasunez zaintzea. Web orri bakoitzak izenburu bat eta deskribapen bat ditu lotuta, eta horiek dira bilaketa-emaitzetan agertzen direnak. Nahiz eta Googlek erabakitzen duen snippet bakoitzean zer erakusten duen, eta litekeena den beti gauza bera ez izatea, nahi dugunaren “arrasto” jakin batzuk eman diezazkiokegu.

Horrela, buruan dugun gako-hitzerako optimizatu ahal izango dugu. “Meta” etiketa horiek (title eta deskription) eskuz txerta daitezke orrialde bakoitzean, baina badira zure CMS-ari gehitu beharreko osagarriak ere, konfiguratu ahal izateko. Modu horretan, testuak helburu terminoa sar dezan saiatzen da, eta ez ditzan gainditu snippetak erakusten dituen batez besteko 230 karaktereak. Izenburuarekin ere berdin, baina kasu honetan muga 55 karaktere ingurukoa da. Hauek dira zure webgunean aplika ditzakezun hobekuntza batzuk zure SEO posizionamendua modu erraz eta azkarrean hobetzeko, programazio aurreratua menderatu beharrik gabe.

Esan bezala, hobe hobekuntza horiek orrialde-kopuru txiki batean ezartzen hasten bazara, eta emaitzei Search Console bezalako tresnekin erreparatzen badiezu. SEOk oinarrizko arau batzuk ditu, baina askotan saiakuntza-errorea da, eta, batez ere, Googleren bilaketa-algoritmoen aldaketetara egokitzen joatea (ez du beti partekatzen). Denborarekin, SEO neurri horiek aplikatzeko orrialdeak handitzen joaten dira.

Eta gogoratu, ez erori inoiz SEO munduan black-hat teknikak deitzen ditugunean. Gako-hitza edo terminoa derrigorrean edo bereizi gabe txertatzean oinarritutako jardunbide txarrak dira, barrenaren kolore berean txertatzea, begiak ikus ez dezan, baina bai bilatzaileak, edo orri bat edukiarekin zerikusirik ez duen termino baten azpian kokatzen saiatzea. Google konturatuko da, eta gogor zigortuko zaitu.

Espero dugu oinarrizko aholku horiek lagungarri izan zaizkizula pixkanaka zure webguneko bilatzaileetan posizionamendu organikoa hobetzen hasteko. Laguntza edo tresna aurreratuagoak behar badituzu, gurekin harremanetan jar zaitezke eta zuretzako estrategiarik onena aztertuko dugu.