Seguru inoiz entzun duzula Googlen iragarki-kanpainak egiteko aukera, eta kanpaina horietatik atera daitekeen informazio guztia. Zure eragozpena? Iragarkiarekin dugun interakzio motaren arabera, kostua ordaindu beharko dela. Horregatik, Googleren tresnen erabiltzaile askok ez dute arreta gehiegi jartzen Google Adsekin edo antzekoekin lotutako funtzionaltasunetan… Errorea! Googleko iragarki-kanpainekin lotutako tresna gehienak iragarki-kanpainetarako baino ez badira ere baliagarriak (zer sorpresa), badira beste helburu batzuetarako erabil ditzakegun batzuk, ordaindutako iragarkien estrategia batean murgiltzea ez dakartenak. Tresna horietako bat Campaign URL Builder da. Google Analyticsekin batera erabiliz gero, informazio erabilgarri asko eman diezaguke, prozesuan sosik ordaindu behar izan gabe. Baina zatika…
Zer da Campaign URL Builder?
Googleren tresna honek aukera ematen digu trackeatzeko estekak sortzeko, hau da, gure webgunera sartzen den esteka batetik informazio erabilgarri asko ateratzeko. Azken finean, gure webguneko url bati, adibidez, tudominio.com, esteka horren bidez bakarrik sortu den trafikoari buruzko informazioa biltzeko parametro batzuk gehitzea ahalbidetzen duen tresna da. Bestela, ezingo genuke norabide horretara zehazki datorren trafikoa bereizi, norabide bereko beste iturri batzuetatik datorren trafikoarekin nahastuko baikenuke.
Zertarako balio du?
Laburbilduz, zure iragarki-kanpainak sortzeko tresna bat besterik ez da, nahiz eta ez diren ordaindu behar. Hau da, kanpainak sortu eta jarraitzeko aukera ematen dizu, Googleren iragarki-plataforman inbertitu beharrik gabe. Oso tresna erabilgarria da, adibidez, irudi, banner, gif edo antzekoren bat kanpoko plataformaren batean txertatu behar baduzu (sare sozialak, beste blog batzuk edo edukiak txertatzeko aukera ematen duen webgunea, kolaboratzeko erabiltzen dituzun webguneak, etab.) eta zure webgunearen kokapen jakin batean txertatzeak eragin duen trafiko-bolumena ezagutu nahi baduzu.
Nola funtzionatzen du Campaign URL Builder?
Tresnak, berez, ez du funtzionalitate gehigarririk behar helbide pertsonalizatuak sortzeko. Ezta Google kontu bat ere. Informazio hori bistaratzeko, ezinbestekoa izango da Google Analytics kontu bat izatea, trackeatu nahi den domeinuari lotua. Hori da dena.
Nola funtzionatzen du tresnak?
Esan bezala, Google Analytics-eko kontu bat behar duzu, zure webgunearekin behar bezala lotuta dagoena. Nola egin ez badakizu, sarrera hau utziko dizugu zure webgunea GArekin lotzeko modu desberdinak azalduz.
- Tresnarako sarbidea: https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder /. Ikusiko duzunez, interfazea oso sinplea da (baina ez erakargarriena), baina erabiltzeko erraza izateko behar den funtzio guztia da.
- Lehenengo eta behin, jarri behar duzun edukiaren URLa, helbidea edo esteka adierazi behar duzu. Hau da, erabiltzailea edukian klik eginda iristea nahi duzun helbidea da. Eta, jakina, ez du beti web orriaren azala izan behar. Zuk nahi duzuna ezar dezakezu. Landing pages, kontaktua, etab.
- Ondoren, markatutako informazio guztia (*) batekin osatu beharko duzu. Eremu guztiak ez dira nahitaezkoak, baina guztiak betetzea gomendatzen dizut. Iragarkiak eta kanpainak bereizten lagunduko dizute Google Analytics bistaratzen duzunean. Hauek izango dira bete beharreko eremuak:
- Source (iturria): non dago jarrita eduki/irudi/gif hori. Adibidez, sare sozialak, beste blog bat, newsletter bat, etab.
- Mediuma (ertaina): adibidez, bannerrak, e-mailak, etab.
- Campaign name (kanpainaren izena): kanpainaren izena edo “iragarki” taldea. Oso erabilgarria izango zaizu, adibidez, informazio-ekintza bererako hainbat irudi edo formatu egin badituzu (bannerrak, gifak, bideoak, hizkuntza-bertsioa, etab.), baina guztiak kanpaina beraren parte dira.
- Campaign Term: gako-hitzen bidezko identifikazioa.
- Campaign Content: “Iragarki” horren eduki espezifikoa eta formatua, eta soilik horrena.
Emaitza gisa, tresnak zuk adierazitako hasiera bereko URL bat erakutsiko dizu, baina parametro batzuk erantsiz, eta horien artean zuk emandako ezaugarriak irakurri ahal izango dituzu. Kontuz! Parametro horiek zuk irakurtzen dituzu, baina estekara sartzen diren pertsonek ere irakurriko dituzte; beraz, ez jarri inoiz informazio sentikorrik edo publikoa izatea komeni ez denik.
Helbide hau jarri beharko duzu esteka gisa aukeratu duzun helbidera lotzea nahi duzun argazki, bideo edo gif horretan: erredundantzia.
Eta orain, nola ikusten dut nire Google Analytics panelean?
Oso sinplea (dena ondo konfiguratuta badago, noski). Sartu Google Analytics url DESTINO kontuan. Ohikoa izaten da irudi hori estekatuta jarri dugun domeinuaren GAn ikusten saiatzea. Beti sartu behar duzu helmugako domeinuko GA panelean. Hau da, Campaign Builderreko URL DESTINO gisa jarri duzun zuzendaritzarena. Panelean zaudenean, azpimenu honetara sartu beharko duzu.
Bista honetan, erabiltzaile bat helbide horretara sartu den guztietan ikusi beharko zenuke. Bisitez gain, informazio gehiago ikusi ahal izango duzu hedabideen, kanpainen eta abarren arabera taldekatuta. Baina hori Google Analytics-en mugitzeko duzun trebetasunaren araberakoa da. Zure doako kanpainak Campaign URL Builderrekin eta Google Analyticsekin nola trackeatu azaltzen duen artikulu hau baliagarria izan zaizula espero dugu. Jarri kontaktuan gurekin: orekait@eteekin.eus.