Diseinu grafikoaren mundu zirraragarri honetan hastear bazaude, edo, besterik gabe, diseinu-prozesua hobetzen lagunduko dizuten jarraibide batzuk bilatzen badituzu, baliteke lerro horiek irakurtzea interesatzea.

 

Gaur egun, oro har, diseinatzaile grafiko orok sektorearen inguruko joera berriez eguneratuta eta informatuta egon behar du, aspalditik digitala eta teknologia nagusi diren mundu honetan. Hala ere, ez ditugu alde batera utzi behar gure irudimena eta sormen-trebetasunak diseinu berriak eta originalak irudikatzeko.

 

Diseinatzaile grafiko baten funtzio nagusia KOMUNIKATZEA da; beraz, diseinu-lan batean integratutako elementu guztiek mezu zehatz bat komunikatuko dute, xede-publiko bati egokitua, eta horren erantzuna espero dugu.

 

Diseinu-proiektuarekin hasterakoan, gogoratu sinplifikatu egin behar dela, errazak mezua ulertzea errazten baitu. Erabili testu laburrak (ahal den neurrian) eta mantendu estilo bakarra. Ziurtatu elementu bakoitzak diseinuan izateko arrazoi bat duela eta iturri, kolore, irudi eta markoen kopurua ahalik eta gutxienera mugatzen duela. Arreta erakarri behar dugu benetan garrantzitsua den horretan, ikuslea gai izan dadin lehen begi-kolpe batean informazioa jasotzeko.

Tipografiak:

 

Informazioa hierarkizatzen laguntzen diguten elementu garrantzitsuenetako bat tipografiak dira; izan ere, horiek komunikatu egiten dute eta nortasuna dute; beraz, arreta berezia eskaini behar zaie aukeratzeko orduan. Gainera, komeni da 2 familia tipografiko baino gehiago ez erabiltzea (gehienez 3 diseinatzaile aurreratuentzat) eta behar bezala konbinatzea. Kontrastea erabiltzen du testuaren silueta ondo definituta ikusteko eta irakurtzeko erraza izateko.

Color:

 

Oso kontuan hartu beharreko beste elementuetako bat kolorea da, koloreen bidez gure erabakietan eragina duten sentsazio eta emozio multzo zabala transmititzea lortzen baita. Gai horri buruzko ikerketa psikologiko ugari daude, beraz, objektiboki jakina da kontsumitzaileen % 85ek koloreak eramaten duela erosterakoan. Horregatik, transmititu nahi den mezura egokitu behar dugu gama kromatikoa, baina ahaztu gabe kolorearen psikologia aldatu egiten dela eremu geografikoaren, adinaren edo generoaren arabera.

 

Kolore-paleta ondo aukeratzea beharrezkoa da, eta ondo oinarrituta egon behar du. Horretarako, Adobe Color CCren gurpil kromatiko hau erabil dezakegu. Kolore bereko intentsitate desberdineko sorta bat ere sor dezakezu.

Irudiak:

 

Zure diseinuan irudi bat erabiltzen baduzu eta eskalatu egin behar baduzu, beti proportzioari eutsiz zabalera edo altuera jakin batera doitzeko. Inoiz ez desitxuratu irudiak. Zure diseinurako irudi bat aukeratzeak ere dedikazio handia eskatzen du; izan ere, ikuslearen begirada zuzendu dezakezu irudiaren barruan formak eta lerroak erabiliz.

Komposaketa:

 

Behin elementuak zehaztuta ditugunean, konposizioa sortu behar dugu. Elementu guztiak batu behar dira osotasun bat osatzeko. Funtsean, zure diseinua antolatzea, banatzea, lerrokatzea, biltzea eta bideratzea, eraginkorra izan dadin.

 

Erlazionatutako elementuak multzokatuta antolatzen du informazioa. Elementuak nahita eta logikoki lerrokatzen ditu, eduki-zatiketak sortuz. Hasten bazara, errazagoa izango zaizu laukiak edo erretikulak erabiltzea, elementu garrantzitsuenak puntu fokal egokietan ordenatzen laguntzeko.

Elementuen tamaina erabil dezakezu edukiaren ordena hierarkizatzeko ikus-ezaugarri gisa. Azpimarratu nahi duzun eremua ere nabarmendu dezakezu, kolorearen edo formen kontrastea erabiliz.

Beste elementu batzuen espazioa errespetatzen du. Testuetan letra-artea neurriz erabil dezakezu beharrezko espazioa betetzeko, lerrokatzeko edo leku gehiegi hartzen duten hitzak kondentsatzeko, baldin eta irakurgarritasuna galtzen ez badute.

Ez ahaztu zure diseinuak «airea» izan behar duela, espazio zuria, batzuek «espazio hutsa» deitzen dutena, estrategikoki erabiliz gero ikusmenaren argitasuna eta oreka areagotzen lagun baitezake, azken batean, zure diseinuak arnasa har dezan. Ez duzu zertan espazio osoa edukiz bete. Gogoratu gutxiago gehiago dela.

 

Ikusten duzunez, diseinu grafikoko proiektu bat egiterakoan kontuan hartu beharreko jarraibide asko daude, eta horietan sakondu daiteke. Orain zure esku dago.

 

Zure logoa, grafismoa edo kartelak sortu behar badituzu zure enpresarentzat, jar zaitez gurekin harremanetan. Zuretzat bereziki pentsatutako zerbait sortuko dugu 😉