Kolorea (oso gai zabala eta interesgarria izateaz gain) funtsezko elementuetako bat da proiektu bat diseinatzeko orduan. Koloreen bidez, gure erabakietan eragina duten sentsazio eta emozio multzo zabala transmititzea lortzen da.

Gai horri buruzko ikerketa psikologiko ugari daude. Frogatuta dago kontsumitzaile gehienek koloreak eramaten dituztela erosterakoan. Horregatik, transmititu nahi den mezura egokitu behar dugu gama kromatikoa, baina ahaztu gabe kolorearen psikologia aldatu egiten dela eremu geografikoaren, adinaren edo generoaren arabera.

Zirkulu kromatikoa erabiliko dugu kolorearen teoriari buruzko kontzeptu batzuk ulertzeko. Zirkulua erdibitzen badugu, bi kolore-tipologiaren arteko aldea hautemango dugu, tenperaturaren, kolore beroen eta kolore hotzen arabera.

Gehiagorekin aztertzen Xehetasuna guztien artean sailka dezakegu:

  • Kolore primarioak: gorria, urdina eta horia. Beste kolorerik nahastuz lortu ezin diren koloreak bezala identifikatzen dira.

  • Bigarren mailako koloreak: laranja, berdea eta morea. Hauek dira bi kolore primarioko zati berdinen nahasketatik lortzen diren koloreak.

  • Kolore tertziarioak kolore primarioa eta sekundarioa nahastean lortzen dira.

Aurrera egin aurretik, garrantzitsua da kolorearen propietateak bereiztea: tonua, balioa eta saturazioa.

  • Tonua, nabardura edo tonalitatea: kolorea duen nolakotasuna bera da. Zirkulu kromatikoaren kolore guztiak tonuak dira.

  • Balioa: tonuak (koloreak) argitasuna emateko zuriarekin edo iluntzeko beltzarekin nahasten ditugunean, balioa aldatzen ari gara. Horrela, argi-ilunaren eskala egiten da.

  • Saturazioa: tonu espezifiko baten intentsitatea da. Kolore oso aseak kolore bizia du, eta kolore ez hain aseak koloregabeagoa eta grisagoa dirudi.

Artikulu honen bigarren zatian azalduko dizugu zer hartu behar duzun kontuan zure irudi korporatiboaren kolore-paleta aukeratzerakoan.

Zalantzarik baduzu, iruzkinetan utz ditzakezu zure galderak. Zure irudi korporatiboa eraiki edo berritu behar baduzu, jar zaitez gurekin harremanetan;)