Askotan egiaztatu ahal izango zenuen Googleren bilaketa-emaitzak gero eta gehiago aldatzen direla eta ikusmen mota desberdinak erakusten dituztela. Duela urte batzuk arte, bilaketa guztiek emaitzen zerrenda bera itzultzen zuten, izenburuarekin eta zatiarekin. Baina aspalditik ari da bilatzaile hau hainbat emaitza mota gehitzen, bilatzen duguna errazago aurkitzeko. Horrela, “Ekitaldiak Gasteizen gaur” bilatzen badugu, bilatuak hurrengo egunetan hirian izango diren ekitaldien ikuspegi bat itzuliko digu lehenik eta behin, fitxa moduan.

Emaitza aberastu horien beste adibide bat enplegu-bilaketak dira. Adibidez, eta benetako adibide bat ikus dezazun, “SAP HCM lan-eskaintza” bilatzen badugu, lana bilatzeko duen tresnaren ikuspegi bat itzultzen digula ikusiko dugu, eta, besteak beste, lanpostua nork eskaintzen duen, non kokatzen den eta lanaldi osokoa edo partzialekoa den ikusiko dugu.

Zer dira emaitza aberastuak?

Emaitza aberastu horiek, formalki esaten zaien bezala, orriaren headerrean txertatzen den kode-zati bat baino ez dira, eta Googleri emaitza mota hori eskain dezakeela adieraztea dute helburu. Hauetarako balio dute:

  • Software-aplikazioak
  • Artikuluak
  • Datuen elkartasuna
  • Lekuko enpresak
  • TV espisodioak
  • Ekitaldiak
  • Lan eskaintzak
  • Filmak
  • Produktuak
  • Galdera eta erantzun orriak
  • Reseñas de libros
  • Jatetxeak

Hori ikusita, argi dago oso interesgarria dela zure webguneko edukiren bat mota horietakoren baten barruan katalogatu badaiteke, bilatzailean “aberastuta” agertzea. Izan ere, zure edukia modu berezi horretan agertzeak nabarmen handitzen du klik egiten den aldia. Eta onena: ez du zerikusirik SEMekin, edo bestela esanda, guztiz doakoa da, eta nahiko erraza. Orain, garrantzitsua da aipatzea Googleri argibideak eman badiezazkiokegu ere gure edukiak horrela irteteko baldintzak betetzen dituela, bilatzaileak erabakiko duela zer eduki erakutsi lehentasunez. Honekin esan nahi dugu hemen komentatuko dizugun guztia egin dezakezula eta, hala ere, modu tradizionalean bakarrik atera zaitezkeela. Honekin Googleri argi-errotulu bat jarriko diozu irakur dezan. Ez ikusiarena egin dezakezu? Oso ondo, baina ez da normala. Goazen horretara.

Lehenik eta behin, hemen uzten dizugu Googleren beraren datu egituratuei buruzko informazio-biltegi ofiziala. Beti dago ondo eskura izatea, etorkizuneko eguneraketetarako, berrikuntzetarako edo aldaketetarako.

Lehen esan dugun bezala, kontzeptu honetan kode zati bat sartu behar da JSON-LD formatuan. Zure edukia lehen aipatu ditugun zerrenda-moten artean badago, horrela marka dezakezu zure edukia.

1. Lortu Json kodea Googleren datu egituratuak markatzeko morroiarekin


Google bera gure eskura jartzen duen tresna bat da, markaketa egiteko, eta abantaila nagusia da azken kodea eskaintzen digula, beharrezko datuak betez txertatu beharko duguna. Search Console tresnaren parte da, eta markatu nahi duzun orrialdeko URLa sartuta eta eskatzen dizun informazioa gehituta (irudian, eremu horiak), Googlek txertatu beharreko kodea sortzen dizu.

Amaitutakoan, sortzen duen kodea bistara dezakegu, webgunean txerta dezagun. Kasu honetan:

<!-- Marcado JSON-LD generado por el Asistente para el marcado de datos estructurados de Google. --> <script type="application/ld+json"> { "@context" : "http://schema.org", "@type" : "Article", "name" : "SAP Business One HANA: envío masivo de documentos SAP Business One por email", "author" : { "@type" : "Person", "name" : "Iker Garmendia" }, "datePublished" : "2019-11-21", "image" : "https://eteekin.eus/wp-content/uploads/2019/11/SAP-Business-ONE-env%C3%ADo-masivo-de-documentos-por-email.png" } </script>

2. Gehitu kodea zure webgunean

Zure webguneko headerrari kodea eransteko modu asko daude. Garrantzitsua da gogoratzea normalean ez dela kode komun bat zure webguneko orrialde guztietarako. Egokiena eduki egituragarri mota hori bereizita duen orrialde bakoitza markatzea da; beraz, ezin izango duzu sartu zure webguneko header orokorra konfiguratzen duen artxiboan. Zure webgunea ad hoc eraikita badago, url espezifiko horren headerrean gehitu beharko duzu. Hala ere, normalena CMS baten gainean eraikita egotea da (WordPress, Prestashop, Joomla, etab.) eta back-end-etik txertatu behar izatea.

Badira orrialde bakoitzeko headerra editatzeko aukera ematen dizuten plugin-inak, baina, beti bezala, ez dizugu gomendatzen bakar bat ere instalatzea, behar-beharrezkoa ez bada. Eta kasu honetan, ez da. Zure web garatzaileak gune bat gaitu ahal dizu zure orrialdeko editorean kode hau askatasunez txertatu ahal izateko. Honekin laguntzea nahi baduzu, gurekin harremanetan jar zaitezke eta gustura egingo dugu;).

Googleren datu egituratuak markatzeko morroitik deskargatu dugun kodea sartzeko espazio honek honen antzeko itxura izan beharko luke.

Kodea espazioan txertatuko dugu, eguneratu edo gorde egingo dugu, kasuaren arabera, eta horrekin markaketa txertatuta egongo litzateke. Amaitu dugu? Bai zera! Gauza garrantzitsu bat geratzen da. Datuak probatu eta Googleri jakinarazi kartel argitsu bat utzi berri diogula.

3. Datu egituratuak markatzeko proba

Orain arte konturatu ez bazara ere, Googlek bere datu aberastuak erabiltzea nahi du. Ez da alferrik izango hilabeteetako garapena. Beraz, eskura jartzen dizkigu behar ditugun tresna guztiak, behar bezala erabil ditzagun. Horrela, Datu Egituratuen Probaren Erremintari esker, egituratutako datuak behar bezala txertatu ditugun ikusi ahal izango dugu.

Probatu nahi duzun orrialdeko urla txertatu eta emaitza ikusi besterik ez duzu egin behar.

Irudian ikusten denez, akatsik eta ohartarazpenik gabeko lan-eskaintza dagoela aitortzen digu. Horrela geratu beharko luke zureak.

4. Eman Googleri zure markaketaren berri


Azkenik, eta batez ere zure webgunean lehendik zegoen eduki-marka bat bada, Googleri “ohartarazi” behar diozu marka hori egin duzula. Search Console tresnaren bidez, URLa berriro indexatzeko eska diezaiokegu, aurkibidea freskatzeko.

Gainera, zure webguneak zenbat emaitza aberastu eskaintzen dituen ere kontsulta dezakezu tresna honetan. “Errendimendua” –> “itxura bilatzailean” atalean ikus dezakezu.

Eta horrela, zure edukia Googleren bilaketan aberastutako emaitza gisa atera dezakezu, eta, horrela, pertsona gehiago sar daitezke bertan.

Zure web posizionamendua hobetzeko lagungarri izatea espero dugu. Zalantzarik baduzu, zure galderak iruzkinetan utz diezazkigukezu edo gurekin harremanetan jar zaitezke;)