Artikulu honetan tokiko SEO Google My Businessekin lantzeak duen garrantziaz hitz egingo dugu. Ziur nago honezkero entzuna duzula SEOri buruz, edo kokapen organikoa bilatzaileetan. Marketin digitalera bideratutako baliabiderik ez duten ETEen kasuan ere, webgune bat dute, eta horren berri izango dute, eta ziur aski, hori hobetzeko oinarrizko ekintzaren bati ekingo diote.
Denok argi dugu gaur egun bilatzaileetan egiten diren kontsultak funtsezkoak direla bezeroak gure webgunera iristeko, eta bilatzaile nagusia Google dela. Baina haratago joan nahi badugu, galdetu beharko diozu zeure buruari: nire tokiko SEOn lan egin al dut?
Lehenik eta behin, zer da SEO lokala?
Tokiko SEOa SEOren eragin-esparruan merkataritza edo enpresa baten agerpena hobetzera edo areagotzera bideratutako SEO ekintzatzat har dezakegu. Hau da, Googlek (nagusiki) ematen dizkigun tresnak dira, gure saltokia erabiltzaile baten bilaketa-emaitzetan ager dadin laguntzeko, non dagoen kontuan hartuta.
Oso adibide erraza izango litzateke jatetxe bat bere webgunea nigandik hurbil dauden jatetxeak edo X gunean jatetxeak kontsultatzen dituen erabiltzaile baten bilaketen emaitzak agertzea nahi duena, ez baitzaizkio interesatzen beste hiri bateko bisitariak.
Norentzat da SEO lokala?
Ez dugu esango enpresa batzuei tokiko SEO axola ez zaienik, baina tokiko SEOarekin bereziki kontzientziatuta egon beharko luketen enpresen edo erakundeen segmentua enpresa txiki eta ertainak edo tamaina handiagoko enpresak dira, hiri edo eremu geografiko jakin batean zerbitzuak ematen dituztenak (saltokiak, jatetxeak, zerbitzu-enpresak, tokiko erakundeak, tokiko erakundeak, tokiko erakundeak, etab.).
Helburua zugandik hurbil egon daitezkeen bezeroak ezagutzea bada, tokiko SEO da hobetu behar duzuna. Bi alderdi horiek lantzeak bilaketaren emaitza organikoetan presentzia bikoitza emango dizu. Gainera, emaitza tradizionalen zerrendan ikus daiteke, baita gertu dauden enpresen fitxetan ere.
Nola hobetzen da tokiko SEO?
Gure Tokiko SEOa hobetzeko erabil dezakegun tresna nagusia Googleekin doan sor dezakegun fitxa da, «Google» izenekoa.
Saioa hasteko Googleko kontu bat izan beharko dugu, eta gure enpresaren informazioa betetzen hasi. Eta bai, zenbat eta datu gehiago, hobe. Baina oinarrizkotik hasi nahi baduzu, hauek dira ahaztu behar ez zaizkizun eremuak:
- Helbidea: adierazi non duzun bulegoa edo denda, edo, besterik gabe, bezeroari aurrez aurreko zerbitzua non ematen diozun. Oso garrantzitsua da, Google Maps-en emaitzetan puntu horretan kokatuta agertuko baita bilaketak zuzenean hemen egiten direnean. Google Maps-eko argibideen helbidea ere izango da.
- Ordutegia: egun, jaiegun eta abar bakoitzeko ordutegi desberdinak adieraz diezazkiokezu. Baina kontuz ibili, Googlen zuk adierazitako ordutegitik kanpo bilatzen zaituztenean, GMBren fitxan «itxita» agertuko baita; beraz, ziurtatu beti eguneratuta dagoela.
- Telefonoa: GMB fitxatik zuzenean deitu ahal izango dizute.
- Webgunea: zure webgunerako esteka.
- Zerbitzuak: Google hasi da kontuan hartzen GMBren fitxan adierazten dugun zerbitzu-zorroa, erabiltzaileari emaitza hobeak emateko.
Google My Business-en fitxak
Informazio hori daukazunean, adinekoetara pasa zaitezke, hala nola, argazkiak argitaratzera, nobedadeetara, produktuen sustapenera, eta abarretara. Googleri gehiago gustatzen zaizkio eguneratuta dauden fitxak, eta, beraz, argitalpen horiek balio bikoitza dute. Fitxari eduki interesgarriko espazio gehiago gehitzen diote, eta eguneratuta mantentzen dute.
Gainera, tresna honek zure fitxarekin elkarreragin duten pertsonei buruzko informazio nahiko zehatza ematen dizu: zenbat aldiz ikusi den fitxa, zenbat aldiz deitu duten fitxaren bidez, zer argibideetatik iritsi diren, zer hitz gakotan, zer eremu geografikotik hasi dituzten iristeko argibideak, eta abar.
Iritziak Google-ren fitxetan
Baina dena ezin zen positiboa izan. Izan ere, Googlen fitxa bat irekitzean, Googlen kontu bat duen orok gure negozioari buruzko aipamen bat egiteko aukera izango du. Jakina, positiboa edo oso negatiboa izan daiteke. Eta frogatuta dago erabiltzaileok aipamen negatibo gehiago idazteko joera dugula pozik geratzen ez garenean, iruzkin positibo bat idaztekoa baino, zuzena iruditu bazaigu.
Zer egin dezakezu aipamen horien balizko kaltea minimizatzeko? Lehenik eta behin, eta nabarmenago, ematen duzun zerbitzua zaintzea. Horrek erakunde ororen oinarrizko printzipioa izan beharko lukeen arren, Interneten aroan dena dakigu, eta bezero baten esperientzia txar bat jada ez da bere eta bere ezagunen artean geratzen.
Denen bistan egon daiteke. Bigarrenik, kritika negatiboei erantzuna ematen saiatzen da beti. Eman dizuten nota txarra ez da hobetuko, baina pozik ez dauden bezeroen aurrean jarrera adiskidetzailea eta proaktiboa islatuko du. Ez gutxietsi bezeroen puntuazioen ahalmena.
Googlek asko zigortzen du tokiko SEO gunera bideratutako saltoki baten agerpena, puntuazio ona ez badu (5etik 4 baino gehiago). Gainera, bezeroek smartphone-etan jakinarazpenak eginez egon diren guneen aipamenak egitea sustatzen du.
Hemen eskura ditzakezu GMBren funtzionalitate oinarrizkoenak:
GMB fitxan lan egiteaz gain, zure tokiko SEO hobetu dezaketen beste ekintza asko daude. Adibidez, hiria edo herria zure webguneko orrien posizionamendurako gako-hitz objektiboen barruan sartzea izan daiteke. Baldin eta naturaltasunez sartuta badaude.
Hauek dira zure tokiko SEO planarekin hasten lagun diezaguketen gakoetako batzuk. Motz geratzen bazaizu edo plan aurreratuago bat behar baduzu, guk lagun zaitzakegu. Hitz egingo dugu?